تمامی مطالب مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.درصورت مغایرت از گزارش پست استفاده کنید.

جستجو

آزمایشگاه و ارتباط آن با یادگیری

         بسیاری از دروس که برای تمرین دادن و پروراندن مهارتهای کاوشگری در شاگردان طراحی شده اند می

    تواند در شکل آزمایشگاهی سازمان یابد. اصطلاح <آزمایشگاه> بدین معنا نیست که آزمایش مدون در اتاق

    خاص و با ابزار و وسایل خاص آزمایشگاهی اجرا شود. بلکه آزمایشگاه را می توان برای توصیف هر نوع فعالیت

    آموزشی که در آن دانش آموزان مستقیماً بامواد سر و کار داشته باشند به کار برد.

         این فعالیت ممکن است روی نیمکت خودشان باشد، روی میز باشد یا در قسمتی از کلاس که برای کارهای

    آزمایشگاهی تدارک دیده شده باشد و یا حتی در یک آزمایشگاه سنتی در هر جای دیگر.

    باید های یک نظام علمی کارا و اثرات آن در یک نظام علمی کارا، باید در دانش آموز توان مساله یابی با روشهای

    جستجو گرانه و کنجکاوانه برانگیخته شود تا ادراک او گسترش یابد.

     

         در اروپا در کلاس پنجم ابتدایی یکی از مدارس، دانش آموزان را به طور گروه بندی شده به مزرعه چند

    کشاورز بردند، معلم از آنها خواسته بود، تا هر چه را که مشاهده می کنند بنویسند و در صورت لزوم به تصویر

    بکشند و کوشش کنند، سوال بیابند و پاسخ آن را یا به طور واقعی و یا بطور حدسی بدهند. نتیجه این کار در

    گروه و سپس در کلاس بحث می شد. از این طریق بچه ها یاد می گیرند به همه چیز توجه کنند، فعالانه به

    جستجوی پدیده های اطراف خود بر آیند، روابط علّی میان پدیده ها را کشف نمایند، هر نوع تغییری را در محیط

    خود بیابند.


    این مطلب تا کنون بار بازدید شده است.
    ارسال شده در تاریخ چهار شنبه 22 بهمن 1393 [ گزارش پست ]
    منبع
    برچسب ها : , , , , , ,

پربازدیدترین مطالب

آمار امروز جمعه 28 مهر 1396

  • تعداد وبلاگ :55487
  • تعداد مطالب :160054
  • بازدید امروز :402164
  • بازدید داخلی :48441
  • کاربران حاضر :157
  • رباتهای جستجوگر:351
  • همه حاضرین :508

تگ های برتر